پیام به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن
مجلس موسسان نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان مجلس موسسان نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان

شهرکابل

 

هشتم مارچ روز جهانی زن را به تمام زنان غیور و غمدیده افغانستان ،خواهران ، و مادران در غربت و تمام زنان ازادی دوست کشور سر بلند افغانستان تبریک و تهنیت گفته و بهترین تمنیات و ارزو های خود را برای رسیدن زنان پر غرور و سر بلند به مدارج عالی رفاه ، سعادت همگانی و خوشبختی های اجتماعی اظهار میداریم.

خواهران و مادران گرامی:

از هشتم مارچ روز جهانی زن در حالی تجلیل بعمل می اید که با وجود تسجیل حقوق زن در قانون اساسی و تعهدات حاکمیت دولتی در برابر اعلامیه حقوق بشر و سایر کنوانسیون های مربوط تغیرات لازم و ضروری مطابق به ایجابات عصر و زمان و نیاز مندی های ملی و بین المللی در زنده گی زنان افغان صورت نگرفته است.

چنانچه هم اکنون زنان افغان مواجه به انواع مظالم و خشونت ها و تبعیضات جنسی ،مذهبی و قومی بوده و از طرف نیرو های عقب گرا و زن ستیز موانع رنگارنگ و فراوانی در برابر پیشرفت و رسیدن زنان به مدارج عالی و ترقی و موقف انسانی شان ایجاد می گردد.

دروازه های مکاتب به روی دختران افغان بسته می شود .همین نیرو های جاهل خلاف تمام نورم ها و عقاید ملی ،اسلامی و جهانی بالای کار در خارج از منزل شرایط لازم و مساعد برای کار زنان بوجود نمی آورد .

محافل و گروپ های بیگانه از فرهنگ ملی افغان ها و نا اشنا به شرایط و امکانات زنده گی در افغانستان با تبلیغات میان تهی و نشرات تصویری مخالف فرهنگ مترقی و عقاید پاک افغان ها زمینه های زن ستیزی و تخریب بنیاد خانواده ها را مساعد می سازند و سلاح کهنه تعصب و جهالت دوران بدوی را بدست تروریستان و بنیاد گرایان می گزارند تا موانع جدی در برابر تحصیل و فعالیت های اجتماعی زنان ایجاد گردد.

ما همه اعتقاد راسخ و تزلزل ناپذیر داریم که رسیدن زن به اهداف و الای انسانی و موقف در خور ستایش اجتماعی و رفع انواع افتراق ملی ، مذهبی ، جنسی و قومی ، در پر تو احکام قانون و بوجود امدن حاکمیت ملی ،مردم سالار، متعهد و جوابگو ممکن و میسر شده می تواند. مسلم است که رسیدن به اهداف ملی و اجتماعی و رفع هر نوع موانع و مشکلات که در برابر ترقی و تکامل جامعه قرار دارد با مبارزه متحدانه و منظم اجتماعی تحت لوای اخوت ملی و اسلامی با قبول هر نوع مشکلات و پرابلم ها با صبر و شکیبایی های لازم ،اتخاذ تدابیر و اقدامات پی در پی بدست امده میتواند .

نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان مانند سابق از هیچ نوع سعی و تلاش و مبارزات پیگیر صلح جویانه و قانونی برای بدست اوردن حقوق زنان و سایر اقشار اجتماعی دریغ نخواهد کرد ، و همگام با سایر نیرو های ملی ، دموکراتیک به خاطر تامین صلح ، ازادی، ترقی و رفاه اجتماعی مردم افغانستان به پیش خواهد رفت.

فرخنده باد روز جهانی زن

پیروز باد زنان مبارزه و با شهامت افغان


March 6th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها